5 možností k vyšší efektivitě tréninku

Když se do něčeho pustíme, chceme vidět výsledky. Do tréninku investujeme velké množství času i energie a rádi bychom, aby byl co nejvíc efektivní.


Chystáte se na závody nebo jen chcete zlepšit kondici? Chcete zrychlit své tempo nebo prodloužit výdrž na delších vyjížďkách?


Jak docílit lepšího výsledku se stejným množstvím času? Možná stačí jen malý impuls ke změně stereotypu tréninku.


Tréninková evidence


Ať už máte trenéra nebo ne, vést si tréninkový deník se může hodit. Čím více informací o sobě víte, tím snazší bude pro Vás nebo Vašeho trenéra najít příčiny neefektivnosti, únavy, zdravotního stavu atd. Mnoho sportovců nedá dopustit na papírovou klasiku, existují i tréninkové deníky nebo stačí i samotný diář. Další možností je elektronické zaznamenávání do excelové tabulky nebo předdefinované sportovní evidence. Důležité je zaznamenávat i zdánlivě nesouvisející okolnosti, jako například stres, při kterém se vyplavuje stresový hormon kortizol, který unaví svaly a organismus, ještě než začne trénink.


Měření tepové frekvence


Najde se mnoho sportovců, kteří nedají dopustit na intuitivní trénink a žádný měřič nepoužívají. Dokážou vnímat signály těla a správně je vyhodnotit. Většina lidí, zvlášť amatérů, ale nedokáže poznat, kdy pracují efektivně a ani rozlišit například únavu od lenosti. Pro ty je ideální pořídit si měřič tepové frekvence. Aby měření bylo skutečně na míru Vašemu tělu, je třeba podstoupit prahové testy nebo spiroergometrické vyšetření, které stanoví pásma tepové frekvence pro daný druh tréninku.


Online tréninkové systémy


Najmout si osobního trenéra je časově i finančně náročné. V dnešní době si ale můžete najmout i digitálního trenéra v podobě online tréninků. Promyšlené aplikace Vám poradí co, kdy a jak máte trénovat. Pokud se budete řídit podle plánu, měl by Vás trénink posunout dál. Existují jak obecné plány, tak i balíčky s individuální komunikací a detailním propracováním sportovního plánu na míru.


Skupinové tréninky


Jezdit osamotě má své kouzlo, skupinový trénink ve více lidech je ale mnohem lepší na motivaci a překonávání svých možností. Projížďka ve skupině je zárukou intenzivního tréninku při konstantní rychlosti. Dovolí vám také větší možnosti a rychlost při větrném počasí.


Wattmeter


Wattmetry využívají hlavně profesionální cyklisté. Dnes ale jsou dostupné i pro běžného sportovce. Měří výkon cyklisty a v kombinaci s měřením tepové frekvence pomáhají zefektivnit Váš trénink. Na trhu je několik značek, které se liší způsobem měření i cenou.


Zdroj: https://www.damynakole.cz/2017/01/jak-byt-letos-lepsi-5-moznosti-jak-na-to/


Český výrobce jízdních kol a elektrokol

BIKE SHOP - oficiální značková prodejna
Okružní 697, České Budějovice
otevírací doba: Po-Pá 9:00 - 17:00
tel.: 800 882 882

Sdílejte s námi všechny novinky a akce na našem Facebookovém profilu a Instagramu.

BOHEMIA BIKE a.s. | created by JIRAKSTUDIO, developed by 5T-NET s.r.o. & Bratři webu © 2016