Kdy a proč máte nejvíc energie na sport?

Tělo není stroj, aby perfektně šlapalo kdykoliv a za jakýchkoliv okolností. Pokud se budete řídit pár jednoduchými pravidly a budete svému tělu naslouchat, ze sportu a konkrétně z jízdy na kole budete mít mnohem větší požitek. Jak tedy vaše tělo funguje během dne?


Ihned po probuzení můžete být trochu zmatení a omámení, což je normální, protože mozek se musí vzpamatovat ze spánkového režimu, máte nižší tlak i teplotu a chvíli trvá, než se probudíte. Tento stav by v normálním případě měl trvat jen asi deset minut.

Do hodiny je dobré se nasnídat a až potom si dát kávu, tak nejlépe nastartujete tělo k fyzické i psychické aktivitě. Určitě proto nemůžete čekat, že když vyběhnete nebo vyjedete na kole hned po probuzení, vaše tělo z toho bude nadšené.


Dopoledne je časem nejvyšší duševní aktivity, kdy jste schopni v tomto ohledu podávat nejvyšší výkony. Proto klidně odložte výlet nebo cvičení až na odpoledne, pokud potřebujete nejprve zvládnout nějakou práci. Kolem 13. hodiny si tělo žádá odpočinek a je to ideální čas na oběd.


Zbystření smyslů a nový nával energie se může klidně dostavit až o dvě hodiny později, což je i doba potřebná k vytrávení. Pokud na kolo vyrazíte po třetí hodně odpolední, váš výkon bude stabilní.


Ještě aktivnější je však tělo kolem 17. hodiny. Po 18. hodině začíná pozvolna klesat psychická svěžest a chuť se hýbat. Využijte tudíž k jízdě na kole podvečerní hodiny, kdy je obzvlášť v létě nejpříjemnější počasí.


Po 19. hodině je psychika na nule, je čas skončit práci a věnovat se relaxaci a zábavě. Klidně i nějakému lehčímu cvičení. Určitě už však necvičte po 22. hodině, tělo už se připravuje k odpočinku.


Abyste během dne netrpěli výkyvy energie a náhlou únavou, je třeba dodržovat vyvážený jídelníček a pitný režim, a to i když se zrovna nechystáte na kolo a musíte strávit den v kanceláři. Kupodivu vás může „unavovat“ i přebytek spánku. Choďte spát v přibližně stejnou hodinu a ráno vstaňte včas, i když nemusíte. Každý den je však potřeba spánku různá.


Na energii a výkonnosti vám samozřejmě nepřidá ani alkohol. Není to však jen o vyhýbání se nezdravému pití a jídlu. Zcela zásadní pro správné fungování těla je v průběhu celého dne pít obyčejnou čistou vodu, na což spousta lidí často zapomíná. Nestačí napít se vydatně po sportovním výkonu. Když máte žízeň, je už pozdě – tělo si tak stěžuje na dehydrataci.


Může to být ale i obráceně – sportem můžete energii nabrat. Během pohybu se totiž v těle vyplavuje hormon endorfin, který způsobuje, že se cítíte lépe, máte víc energie a dokonce vám to i lépe myslí. Určitě to znáte – jakmile sednete na kolo a rozjedete se, spadnou z vás všechny starosti a radost z pohybu je v prvních chvílích neuvěřitelná!


Tak jen do toho, užijte si sport každý den, ale nezapomeňte se přitom řídit potřebami a režimem svého těla. Ono si řekne, kdy a co potřebuje.


Český výrobce jízdních kol a elektrokol

BIKE SHOP - oficiální značková prodejna
Okružní 697, České Budějovice
otevírací doba: Po-Pá 9:00 - 17:00
tel.: 800 882 882

Sdílejte s námi všechny novinky a akce na našem Facebookovém profilu a Instagramu.

BOHEMIA BIKE a.s. | created by JIRAKSTUDIO, developed by 5T-NET s.r.o. & Bratři webu © 2016